
V rámci PROGRAMU PRO MLADÉ zdarma poskytujeme sociální službu Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.
Máš pocit, že ti okolí Tvého domova nemá co nabídnout? Nudíš se? Chceš poznat nové věci a zažít nové zážitky? Rozhoduješ se, co dělat za školu? Potřebuješ pomoct s úkoly? Potřebuješ doučování? Nemáš se komu svěřit, nebo s kým se poradit, kam v životě dál?
Pokud Ti je 6 až 26 let, obrať se na pracovníky PROGRAMU PRO MLADÉ, rádi Ti pomůžou!
Posláním služby je podpora sociálně znevýhodněné romské mládeže ve věku 6 - 26 let v Brně v jejich vzdělávací a profesní kariéře, v aktivním a smysluplném trávení volného času a ve snaze o plnohodnotné zapojení se do společnosti.
Cíle naší práce jsou:
- Zažít a doprovázet vzdělávání a kariérní úspěch (především romských) dětí a mládeže.
- Rozvoj potenciálu a identity.
- Občanská angažovanost směrem do společnosti i komunity.
- Zvýšení informovanosti a práce s informacemi.
- Zdravý životní styl.
- Propojování s širší společností.
- Podpora zdravých vztahů.
V tomto programu pracují 2 týmy, mrkni, který z nich Tě svou nabídkou osloví víc.
Klub a Plácek
Budeš–li chtít něco řešit mezi čtyřma očima. Jsme tu od toho. Najdeš u nás prostor popovídat si o čemkoli.
Podpoříme Tě:
- na cestě za Tvými sny. Budeme pracovat na tom, co Ty budeš potřebovat
- v tom, aby ses cítil součástí širší společnosti
- v tom, abys měl možnost být v kontaktu i s lidmi mimo Tvé každodenní okolí
- při snaze zlepšit nebo udržet si známky ve škole
Nabízíme zábavně strávený čas s lidmi tvého věku, s možností něco se přiučit, poznat nové lidi a místa.
Budeme hájit Tvé rovnoprávné postavení ve společnosti
Budeme pracovat na tom, co Ty budeš potřebovat. Pokud bychom na něco z toho nebyli ti praví profesionálové, pomůžeme Ti najít někoho vhodnějšího, na koho se můžeš obrátit.
Nabízíme Ti:
Klub - pokud jsi ve věku 6 až 15 let
Kroužky – pokud je Ti 6 až 26 let
Plácek – od března do října pokud je Ti 6 až 26
Vzdělávací program Gendalos
- Poradíme s výběrem dobré střední školy
- Pomůžeme při podání přihlášky na SŠ/SOU a s přípravou na přijímačky
- Nabízíme podporu během celého studia, která Ti pomůže školu úspěšně dokončit (doučování, pomoc „staršího“ kamaráda - mentora, možnost poradit se s pracovníkem organizace)
- Můžeš u nás žádat také o finanční podporu, která ti pomůže ve škole
- Pomůžeme s přípravou na závěrečné zkoušky nebo maturitu
- Nabízíme zábavně strávený čas s lidmi tvého věku, s možností něco se přiučit, poznat nové lidi a místa
Kontaktujte nás!
Transparentní účet: 6 500 413 001 Kód banky:5500
www.gendalos.cz
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
IQ Roma servis, z.s., poskytuje službu nízkoprahové zařízení pro děti a mládež dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb.
Poslání
Služba podporuje sociálně znevýhodněnou romskou mládež ve věku 6 - 26 let v Brně v jejich vzdělávací a profesní kariéře, v aktivním a smysluplném trávení volného času a ve snaze o plnohodnotné zapojení se do společnosti.
Cíle
- Zažít a doprovázet vzdělávání a kariérní úspěch (především romských) dětí a mládeže.
- Rozvoj potenciálu a identity.
- Občanská angažovanost směrem do společnosti i komunity.
- Zvýšení informovanosti a práce s informacemi.
- Zdravý životní styl.
- Propojování s širší společností.
- Podpora zdravých vztahů.
Cílová skupina
Službu Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež (NZDM) mohou využívat děti a mládež ve věku 6 až 26 let, zejména Romové, ohrožení nebo zažívající nepříznivou sociální situací. To znamená, že jsou ohroženy některým z následujících faktorů:
- bydliště v sociálně vyloučených lokalitách (tj. v místě se zvýšeným počtem heren, vyšší mírou kriminality, výskytem drog, prostituce, snadného přístupu k alkoholu a cigaretám)
- nedostatečně podnětné sociální a rodinné prostředí, prostor pro rozvoj a učení se
- snížené možnosti kvalitního trávení volného času a zapojení se do nabídky běžných, komerčních aktivit (neohrožujících zdraví, bezpečí a rozvoj dětí)
- ztížené podmínky a prostor k navazování přátelských vztahů s vrstevníky i mimo romskou komunitu
- obtíže při dosahování kvalitního vzdělání a v přístupu k němu (předčasné ukončování školní docházky, zhoršený prospěch, nižší možnosti přístupu ke kvalitnímu vzdělání, nízké vzdělání rodičů, vyšší míra absence, záškoláctví atd.)
- pohyb v prostředí se sociálně-patologickými jevy, rizikový životní styl (závislost na návykových látkách, gambling, prostituce atd.)
- nižší ekonomický status rodiny, ohrožení chudobou, zadluženost
- diskriminace ve společnosti (předsudky, nerovný přístup ke službám, znevýhodňující systémová opatření)
Odbornou pomoc v rámci služby NZDM nemůžeme poskytnout:
- osobám, které se nepotýkají se sociálně nepříznivou situací
- osobám, které vyžadují jinou službu, než kterou poskytujeme nebo není v souladu s posláním, cíli služby či vymezenou cílovou skupinou.
- osobám, jejichž zdravotní stav nebo chování ohrožuje bezpečnost dalších klientů a pracovníků (např. infekční onemocnění, verbální a fyzické napadání apod.).
- v případě plné kapacity služby
Základní poradenství poskytujeme všem zájemcům o poskytovanou službu, kterým rádi dle jejich potřeb zprostředkujeme další navazující služby.
Zásady poskytování služby
- „Respektujeme tvůj názor a rozhodnutí.“
- „Společně objevujeme a podporujeme tvé silné stránky, plány a sny.“
- „Každého vnímáme v jeho jedinečnosti.“
- „Podporujeme tě v samostatném a odpovědném rozhodování.“
- „Hájíme tvá práva.“
- „Společně s tebou vytváříme bezpečné prostředí pro naši spolupráci.“
- „Služby jsou ti poskytovány bezplatně.“
Průběh poskytování služby
Na začátku spolupráce je zájemce o službu seznámen se svými právy a povinnostmi, s nabízenými aktivitami a službami, které může bezplatně využívat, s procesem individuálního plánování. Klíčový/á pracovník/ice s klientem/kou definují okruhy zájmu a rozvoje, společně si definují cíle klienta/ky, na kterých by chtěl/a v rámci služby pracovat. V pravidelných intervalech mezi nimi dochází k reflexi.
Pracovník/ce odmítne zájemce/kyni o službu, pokud se požadavek neslučuje s posláním a vizí organizace (zájemce/kyni o službu vyslechne a poskytne mu/jí základní poradenství).
Pokud zájemce/kyně o službu nesouhlasí s podmínkami poskytování služeb, nebo nespadá do cílové skupiny, případně mu není možné službu poskytnout z kapacitních důvodů, je mu vždy poskytnuto základní poradenství.
Klient/ka vstupuje do služby dobrovolně. Služba je poskytována na základě dohody, která je s klientem/kou uzavírána převážně ústní formou. V definovaných případech je smlouva uzavírána písemně. Cílem všech služeb je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivizace klienta. Ve všech případech je však respektována individualita.
Ukončení poskytování služby
Klient/ka může službu kdykoli ukončit bez udání důvodů. Služba je ukončena zpravidla naplněním cíle, který si klient/ka sám/sama stanovil/a.
Pracovník/ce může ukončit spolupráci na základě těchto důvodů:
- klient/ka žádá službu, která odporuje zákonu, morálním normám a poslání organizace;
- klient/ka ohrožuje bezpečnost pracovníka/ce či jiných klientů/ek, opakovaně se chová hrubě a urážlivě;
- klient/ka opakovaně nejeví zájem o aktivní spolupráci a bezdůvodně neplní kroky, na kterých se s pracovníkem/cí domluvili.
Kapacita služby
Okamžitá maximální kapacita ambulantní i terénní formy služby je shodná:
- Okamžitá maximální kapacita služby pro práci s jednotlivcem je 9 uživatelů. (V jednom okamžiku jsme schopni individuálně se věnovat maximálně 9 uživatelům služby.)
- Okamžitá maximální kapacita služby pro práci se skupinou je 60 uživatelů. (Maximální okamžitá kapacita v rámci práce se skupinou je 15 uživatelů na jednoho pracovníka.)
Stížnost na kvalitu poskytované služby
Každý má právo si stěžovat na průběh služby či pracovníka/ici, který/á tuto službu realizuje, a to jakémukoli pracovníkovi/ici. O této skutečnosti je informován/a při uzavírání dohody i v průběhu poskytování služby. Schránka je umístěna v klientském prostoru nízkoprahového zařízení na Vranovské 45.
Stížnost může být buď písemná, nebo ústní. Případně lze zcela anonymně využít označené schránky důvěry, která je umístěna v přízemí budovy na Vranovské 45.
Písemně lze stížnost podat poštou Vranovská 45, Brno, nebo e-mailem: iqrs@iqrs.cz.
Ústně si lze podat stížnost u vedoucí/ho služby, případně u kteréhokoli pracovníka organizace.
Stížnosti se projednávají na pravidelných poradách týmu a zpětnou vazbu na ně podává vedoucí pracovník. Pokud klient není s vyřízením žádosti spokojen (nebo se stížnost týká vedoucího pracovníka), má možnost stěžovat si ředitelce organizace.
V případě, že stěžovatel/ka není spokojen/a ani po vyřízení stížnosti ředitelem organizace, může se obrátit na donátry a nezávislé orgány (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Krajský úřad Jihomoravského kraje, Magistrát města Brna).
Všechny podané stížnosti (jak písemné, tak i ústní) jsou zaznamenávány tak, aby bylo zřetelné, co chtěl/a stěžovatel/ka sdělit, a aby je bylo možné jednou ročně vyhodnotit. Cílem vyhodnocování stížností je snaha o průběžné zvyšování kvality služby
Materiální a technické zabezpečení
Pro fungování nízkoprahového centra je zajištěno dostatečné materiální a technické zabezpečení. Vzhledem k široké škále nabízených aktivit je nízkoprahové centrum vybavené následujícími zařízeními:
Vranovská 45:
- 3x učebna (psací stoly, židle, flipchart, knihy a učebnice, pevná linka),
- klubové místnosti (klubovna 1: stoly, židle, pohovky, promítací plátno, DVD a CD
- přehrávač, dataprojektor, , stolní fotbal, pingpongový stůl, 4 klientské PC a multifunkční zařízení, stolní hry, výtvarné a psací pomůcky; klubovna 2: stoly, židle, zrcadla, DVD přehrávač, promítací plátno, dataprojektor;
- EEG biofeedback (počítače, stoly, technické vybavení),
- počítačová učebna (počítače, židle, promítací plátno, dataprojektor, multifunkční zařízení),
- poradna (stůl, psací stoly a PC pro pracovníky).
Husovická 2:
- Venkovní oplocené hřiště, pomůcky pro sportovní aktivity (míče, florbalové pálky, badminton, atp.),
- 2 stoly pro výtvarnou výchovu, židle, pomůcky pro výtvarné a tvořivé dílny.
Každý pracovník má k dispozici vlastní pracoviště vybavené PC a připojením k internetu. K dispozici je také multifunkční zařízení (kopírka, tiskárna, fax), telefon, diktafon. Pracovníci mají k dispozici knihovnu s odbornými materiály. Dále má pracovník k dispozici dostatečné množství kancelářských potřeb.
Služba: Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Forma poskytování: ambulantní i terénní
Identifikátor služby: 8326775
Název služby: PRO MLADÉ
- PRO MLADÉ Brno
Vedoucí zařízení: Mgr. Kateřina Justychová, tel. +420 773 747 781
Adresa zařízení: Vranovská 846/45, Brno – sever, Husovice, 614 00 Brno 14
Provozní doba ambulantní formy poskytování služby: po až čt od 13:00 do 18:00
Klub
Pondělí | 13:00 - 14:00 možnost individuálních konzulatcí pro klienty ve věku 6 - 15 let 14:00 - 16:00 klub mladší 6 - 12 let 16:00 - 18:00 klub starší 12 - 15 let |
Úterý | 13:00 - 14:00 možnost individuálních konzulatcí pro klienty ve věku 6 - 15 let 14:00 - 16:00 klub mladší 6 - 12 let 16:00 - 18:00 klub starší 12 - 15 let |
Středa | 13:00 - 14:00 možnost individuálních konzulatcí pro klienty ve věku 6 - 15 let 14:00 - 16:00 klub mladší 6 - 12 let 16:00 - 18:00 klub starší 12 - 15 let |
Čtvrtek | 13:00 - 14:00 možnost individuálních konzulatcí pro klienty ve věku 6 - 15 let 14:00 - 16:00 klub mladší 6 - 12 let 16:00 - 18:00 klub starší 12 - 15 let |
Provozní doba terénní formy poskytování služby (tzv. „Plácky“):
březen – červen, září - říjen
Pondělí | 14:00 – 18:00 |
Úterý | 14:00 – 18:00 |
Středa | 14:00 – 18:00 |
Čtvrtek | 14:00 – 18:00 |
Pátek | 14:00 – 18:00 |
Červenec - srpen
Pondělí | 14:00 – 20:00 |
Úterý | 14:00 – 20:00 |
Středa | 14:00 – 20:00 |
Čtvrtek | 14:00 – 20:00 |
Pátek | 14:00 – 20:00 |